Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

Vízityúk

2013.03.24. 13:58 nikicske

Elsőre a nagyon furcsa neve fogott meg, másodikra meg az, hogy semmit se találtam róla az interneten. Nah mondom akkor lehet, hogy nem én pottyantottam a spanyol viaszt, de a vízityúkot igen:)))) 

Na ez hamar kiderült a facebook oldalon, hogy nem így van, hiszen "vízen kullogó" néven ismert másnál, sőt az internet így már elég sok találatot kiad. Kezdeti lelkesedésemen ez nem változtatott és elkészítettem.

Íme a dédnagymama receptje: 

vizityuk_recept.jpg

Annyit változtattam, hogy én a tésztához adtam 1 egész tojást, azzal együtt dolgoztam el. Majd fogtam egy konyharuhát és jól megkentem margarinnal, a közepére helyeztem a tésztát, batyuba kötöttem és hideg vízbe helyeztem 1 órára. Majd mikor letelt, kicsomagoltam és kinyújtottam ahogy engedte magát a tészta, felcsíkoztam pár vékonyabb szeletre, majd kristálycukorba nyomkodtam alaposan és utána töltöttem meg kakaóval, darált dióval. Formázni meg ahogy éppen sikerüt, néha kifli, néha csak csavartam rajta egyet. 

Sütőben negyed óra alatt készre sütöttem. 

IMG_2451.jpg

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: gasztronómia desszert dédi

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr1005165599

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.29. 12:39:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása