Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

Zöldteás sütemény

2011.12.24. 20:17 nikicske

Nagy kedvencem lett a matcha teapor, most mindent ezzel szeretnék készíteni - régebben egyébként a tonkababbal voltam így, valamire mindig rákattanok. Igazából Lila Füge fertőzött meg vele a könyvbemutatóján, akkor ettem először zöldteás süteményt. Hazajöttem és elkezdtem kutatni az interneten, hol is lehetne beszerezni, végül a Culinarisban kötöttem ki. Nem olcsó. Ellenben aki meglát egy ilyen teaporral készült sütit tuti elmosolyodik és kíváncsian szemléli mi is ez. Sok ismerősömön tapasztaltam, hogy tetszik nekik, “jéé milyen zöld”, kicsit félénkek, aztán ha megkóstolják nagyon megszeretik.
Azóta picit alakítottam Lila Füge receptjén, sőt kipróbáltam mascarponéval is. Majdnem tiramisu, de hívjuk inkább zöld teás mascarponénak.

Készítettem egy erős zöld teát, kis tálkába mézet raktam. A babapiskótákat a teába mártottam, meglocsoltam mézzel, a kikevert mascarponét ráhalmoztam, majd újból zöldteás babapiskóta, méz, mascarpone és így tovább; végül mascarponéval zárom le.

Mit is tartalmaz a kikevert mascarpone?

200 ml tejszín
250 gr mascarpone
1 vaníliás rúd
1 tk matcha por
pár kanál cukor

A mascarponét elkeverem a cukorral és a vanília rúd kikapart belsejével. Felverem a tejszínt és apránként hozzáadom a mascarponéhoz, figyelve hogy ne törjem nagyon szét. Végül a matcha port is hozzáadom.

Ami nekem feltűnt, hogy kicsit több babapiskótát érdemes elhelyezni és mézet semmiképp ne hagyjuk ki a rétegek közt! Én egy mokkáskanálnyit locsoltam végig minden rétegnél a képen látható kis pohárban.
Most így karácsonykor remek kis desszert lehet, már csak a színe miatt is! :)

A képen nem annyira jön át, de tényleg zöld!!! ;)

Ha még nem csatlakoztál a Facebook oldalamhoz, ne habozz!

Szólj hozzá!

Címkék: desszert matcha

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr113493871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása