Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

Atakám - francia bisztró és étterem

2012.03.14. 00:08 nikicske

A francia bisztróban vacsora, vásár és borkóstoló, Nosztalgia étterem - valahogy így zajlott a hétvégém. Elég mozgalmas volt, ezért is voltam eltűnve.

Péntek este a Batthyányi téren az Atakám bisztróban voltam, ahol megismerhettem Nánási Lajos ételeit. Az Atakám tavaly novemberben nyitott, szóval elég fiatal még a gasztronómiai pályán, de annál tapasztaltabb séffel van megáldva. Nánási Lajos több mint egy évet dolgozott egy francia konyhát vivő írországi Michelin csillagos étteremben, a Bon Appetit-ben, és több évet más neves külföldi csúcséttermekben, óceánjáró hajókon, de megfordult séfként a U2 zenekar kirakatszállodájában is. A szakma nagymestere.
Lássuk a menüt, mely igen sok jóval kecsegetett. A vacsora öt fogásból állt, melyekhez ízvilágban passzoló borokat is kínáltak.

Csicsókaleves, mangalica, vízigesztenye, sült wonton

Kacsamáj kakaós brióssal, rebarbara ragu pisztácia morzsával

Rák ravioli édesköménnyel

Párolt borjúpofa zöldségekkel és sült paprika vinaigratteével

Citromtorta

A levesnél kíváncsian vártam, a sült wontont, mivel nem vagyok jártas kínai ételekben. Ez egy sült tészta volt, benne a mangalica hússal. A vízigesztenyének pedig semmi köze a mi általunk ismert és kedvelt gesztenyéhez, ez egy vadon termő zöld növény.



A kacsamáj kakaós brióssal és rebarbara ragúval nagyon jól eltalált és igen kellemes ízvilágot adott nekünk.



És itt jött az én mumus fogásom. Mumus, azért, mert a halak és a tengeri herkentyűk világa felé nem húz a hasam. Ennek ellenére adtam neki egy esélyt és megkóstoltam - sajnos ismét nem lett a kedvencem a rák, ellenben a szósz nagyon ízletes volt, amivel a ravioli volt leöntve. A ravioli is rákot rejtett magában, így abból is csak egy falatott kóstoltam. Asztaltársaimnak viszont nagyon ízlett és elégedetten fogyasztották el.



A borjúpofa rettentően omlós volt, 6 órája volt elkészülni míg a tányérunkra került.


 

 


Aki még bírt enni, annak végül jött a desszert: citromtorta. Sajnos nekem ez a torta már túlságosan is citromosra sikeredett, hiába a habbal ettem, mely édeskés volt, nekem nem egyenlítette ki a kettő egymást. Ízlések és pofonok!
Nagyon kellemes este volt, sok új embert ismertem meg. A hely pedig nagyon csábító, ha az első kerületeben lesz dolgom, biztos betérek még, csalódnom nem kellett.

Szólj hozzá!

Címkék: ajánló étterem gasztronómia

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr344315415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása