Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

Gágá - Liba a köbön

2011.11.08. 23:14 nikicske

Sült libacomb, libamell, libamáj - sütőben és SousVide Supreme készülékben. Többen kértek tőlem libás ételeket, más körettel mint a megszokott lilakáposzta és hagymás burgonya. Nekem az ilyen ünnepnapokon jobban csúsznak a hagyományos megszokott ételek, de azért ígérem, hogy kisebb újítások azért lesznek.


Az előkészületeken átesve jöhet a fűszerkeverék a libacombhoz:
- frissen őrölt bors
- 2 ev. olivaolaj
- 1 gerezd apróra vágott fokhagyma
Ezzel a keverékkel jól bedörzsölöm és félórát ebben hagyom. Tepsibe helyezem a libacombot és libazsírt teszek mellé, hogy ellepje. A sütőt előmelegítem 100°C-ra, kb 5 órát sütöm, a végére teljesen puha, omlós lesz. Ha szeretjük a ropogós bőrét akkor a végén grill fokozatra kapcsolhatjuk a sütőt, vagy nagyon forró tepsibe bőrével lefelé süthetjük pár percig míg ropogós nem lesz.

Lilakáposzta
Megmosom, leveszem a felső réteget, félbevágom utána kivágom a torzsáját és felszeletelem vékony szeletekre. Közben apróra vágott hagymát fonnyasztok olajon, majd 2 evőkanál cukrot adok hozzá, kicsit karamellizálom és hozzáadom a felvágott káposztát. Megpárolom és ízesítem rózsaborssal, köménnyel és egy kanál ecetet teszek hozzá.

Hozzávalók:
- közepes fej lilakáposzta
- 2 ev. cukor
- olaj, ecet, rózsabors, só
 


Hagymás törtburgonya
Nagyobb kockákra felvágom a burgonyát és sós vízben megfőzöm, közben egy nagyobb fej hagymát vagy két közepest apró kockára vágok és egy serpenyőben olajon megfonnyasztom, ha elkészült a burgonya, leöntöm a vizet róla és hozzáadom a hagymához, összeforgatom és tálalom.

Hozzávalók:
- 3 db burgonya
- 1 nagy fej hagyma
- só, olaj

Egyik nap ez a hagyományos verzió volt terítéken, a másik nap a hagymás törtburgonya helyett csináltam egy hagymás burgonyalángost.

Hozzávalók:
- 4db főt burgonya
- 1 kanál libazsír
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 db kisebb vöröshagyma
- só, bors

A főtt burgonyát és a hagymákat lereszelem, hozzáadom a libazsírt, összekeverem, ízesítem sóval, borssal. Gömböket formázok és a tenyeremmel szétlapítom, majd libazsíron megpirítom.

Vákuum alatt kezelt libacomb. Nálam most van egy sousvide készülék tesztelésen, elég kísérletezős főzések alakultak ki, a pontos hőmérséklet és idő miatt. Ugyanis nincs pontos recept semmire, mindent ki kell tapasztalni. Én is így tettem, a libacombnál sikerrel jártam, ellenben az első lágytojásomon lenne még mit javítani. Viszont imádok kisérletezni!
Egy nagyobb libacombnál én így jártam el: megmostam, megtörölgettem, beirdaltam, tarkaborssal és majoránnával megszórtam, egy gerezd fokhagymát felszeleteltem és elhelyeztem rajta. Egy kanál olivaolajjal jól bemasszíroztam a fűszereket a combba, majd a vákuumozás után 65°C-on 9 órán át szuvidáltam, utána 1 órán át 70°C-on. Majd kivettem a vízfürdőből és forró serpenyőben bőrével lefelé megpirítottam. Ez volt az első hús, amit a SousVide Supreme készülékkel készítettem el. Ízletes, puha volt a libacomb. 


Libamáj készítése volt a második, aminek megmondom őszintén félve álltam neki, mivel nem egy olcsó étel, így nem bíztam a véletlenre, csak két azonos szelet májat vákuumoztam le. A vákuumozás előtt fél napig tejes-fokhagymás lében pihent. Kivettem, borsoztam és levákuumoztam, majd 63°C-ra állítottam a készüléket és 15 percig hagytam szuvidálódni. Majd egy hideg vizes-jeges tálba raktam, ahol hagytam kihűlni és mehetett a hűtőbe.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: káposzta libamáj liba

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr533364736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása