Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.

Friss topikok

• vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

Történések a pisztácia háza táján

2013.07.12. 10:12 nikicske

Most július elején voltunk 6 évesek Rolanddal, ilyenkor általában egy általam rég dédelgetett étterembe szoktunk elmenni vacsorázni, viszont mivel olyan sokat jártunk étteremben mostanában, így mind a ketten elvetettük ezt az ötletet, inkább csavarogtunk a városban és leutaztunk Paksra.

Paksi utazásunk célja egy autó megnézése volt, mivel a sajátunkat eladjuk, megöregedett. Az egyik kiszemelt példány Pakson várt minket, így lementünk megnéztük Bogiékkal, majd betévedtünk a Paksi halászcsárdába. Igazi retro épület, kicsit félve mentünk be és félve is ültünk le, rajtunk kívül egy idősebb pár volt csak az étterembe. Az étterem volt belülről se bizalomgerjesztő, végül csak maradtunk, Roland szerint az ilyen helyeken lehet igazán jókat enni. Hallgattunk rá!

Kiültünk a panoráma teraszra, ami körbe volt üvegezve, az egyik asztal mellett egy fura szerkezet hevert, a felírat rajta: “Mosquito Killing system”. Panoráma kilátás a Dunára, ment egy komp, jött egy nagy hajó. Az étlapról hamar választottunk és vártuk mi fog kisülni ebből. Íme:

A tálalás is igazán retro volt, még anno általános iskolás koromban, mikor éttereme volt apukámnak, akkor volt ilyen tálalás a divat. Az ételek viszont nagyon rendben voltak, időben érkeztek, nem vártunk sokat, jó, házias ízek.

Mikor már majd’ megsültünk az üveg kalitkába, akkor döntöttünk úgy, hogy máshol desszertezzünk inkább. Átmentünk az Erzsébet Szálloda kávézójába, itt Roland nem bírt ellenállni pár süteménynek.

A többiek nagyon elégedettek voltak a süteménnyel, igaz nem helyben készülnek, Dunaföldvárról hozzák, de próbáljátok ki ha erre jártok. A nap végén az új autóval tértünk haza, mellyel egy álomom vált valóra.

Egy hónapja fogtam bele egy alacsony szénhidráttartalmú diétába. Az első napok kicsit furcsák voltak, 3 óránként kell ennem, mellé 3-4 liter vizet kell innom. Rettentő kevesett iszok, főleg vízből, ellenben a kávéval, abból akár 1 litert is megiszok egy nap. :) A kihívás nagyobbik felét a sok víz-ivás jelentette. Mára már simán megiszok 4 liter vizet egy nap, mikor melegebb van még 5 litert is.

A reggeli számomra egy teljesen új dolog volt, a zabkása. Sosem ettem előtte, így először egy delikát boltban vásároltam ízesítettet, majd vettem az élelmiszer üzletben natúr aprószeműt. Egy átlagos napom étkezése most így fest:

Reggeli:

10-15g zabkása

1dl víz

40-50g sovány túró

1-2 evőkanál kávés fehérjepor

10 órai:

2 tojásból rántotta, 1 szelet apróra vágott sonkával, néha spenótot vagy paprikát rakok még bele, mellé paradicsomot eszek.

Ebéd:

Saláták, 100-120g húsival

Töltött paprika - pulykahúsból, sült csirke.

Uzsonna:

50-60g sovány túró vagy fehérjeturmix

Vacsora:

Grillezett húsok, zöldséggel, csirkepörkölt salátával, tonhalkonzerv

Alacsony szénhidrát, sok fehérje. A diéta eddig sikeres, pedig volt néhány olyan étkezésem, ami nem felelt meg a diétának, de amit első hónapra kitűztem azt elértem. Egy barátnőm beszélt erről a módszerről, neki bevált. Közben ő is indított egy blogot, ahol nagyon jó kis recepteket olvashattok: http://turquoise.blog.hu/ - Pontosan kiszámított szénhidrát és fehérje adatokkal, lisztek bemutatásával, praktikákkal.

újra itt_kicsik3.jpg

Jövő hétvégén pedig a Tamp&Pullba megyek egy oktatásra. Mivel rettentően szeretem a kávét és egyre jobban érdekel minden ami kávé, így elcsábultam.

Szólj hozzá!

Címkék: ajánló étel étterem gasztronómia

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.