Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

Süssünk kenyeret

2012.02.27. 12:47 nikicske

Süssünk!
Két éve kaptunk karácsonyra egy kenyérsütőgépet, akkor kezdődtek a kísérletek a kenyerekkel. Volt fehér, félbarna, barna, magos, magnélküli, olajos és még ki tudja mennyi variáció! Ezek általában jobban sikerültek mint a bolti, de nagyon sok időbe telt mire megsült, 3,5 órát nem szívesen vár az ember ha már csak a kenyér hiányzik az ételhez, emiatt sokszor végeztem a boltban, újra. Tavaly végül kaptam egy nagyon egyszerű receptet Pop Gyuritól, az Új Budavár étterem séfjétől, ami megoldotta a problémát.
Azóta ezt az alapreceptet készítem el:

500 gr liszt
fél csomag élesztő
1 ev só
300 ml víz

A hozzávalókat jól összedolgozom, hogy elváljon az edény falától, majd meleg helyen kelesztem. Mikor jó nagyra kelt, megformálom és megsütöm a 180°C-os sütőben.  
Ugye milyen egyszerű? Köszönöm Gyuri!! :)

Azóta volt, hogy fele tej, fele vízzel készítem, volt hogy olajat raktam bele, akkor kevesebb vizet adtam hozzá és volt, hogy rozslisztet kevertem a fehérrel. Néha teszünk bele magokat, néha csak a tetejére kerülnek. Tálcára szórunk magokat, a megkelt, megformázott kenyeret megkenjünk egy felvert tojással és beleforgatjuk a tálcába majd kisütjük.

A legnagyobb sikerem eddig ezzel a recepttel, hogy már Bogiék -a szomszédok- se vesznek kenyeret a boltban amióta megmutattam nekik. :)

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: étel kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr624214435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása