Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

Segal Viktor - Ízek és formák

2011.10.20. 15:12 nikicske


Bevallom, hogy elég kevés szakácskönyvért rajongok, eddig kizárólag Mautner Zsófi könyvéért voltam oda, most akadt először kihívója: Segal Viktor. Az idei őszi szakácskönyvhullám ezzel kezdetét vette.
Sajnos az előző könyve nincs meg, így összehasonlítani nem tudom. Azok a szerencsés emberek között lehettem, hogy tesztfőztem a könyvhöz. Hogy ez mit jelent? Kaptam pár receptet és titokban le kellett főznöm, véleményt kellett alkotnom, milyen is a recept, elkészíthető-e, beszerezhető-e minden alapanyag és nem utolsó sorban ízletes-e. Remek recepteket kaptam, így élvezetes volt a “munka”.

Ezek után már nagyon vártam, hogy megjelenjen a könyv, mert úgy éreztem könnyű receptek lesznek benne, kis furfanggal, kisebb újítások s lőn! Fejezetekre vannak a bontva a receptek, de nem megszokott módon, hanem élethelyzethez igazítva. Külön van kerty parti, csajbuli, másnapos kábulat, fiúbuli, színház után, kettesben, stb.

A könyvből két kedvencemet emelném ki, a fokhagymakrémlevest és a zabkását joghurttal és friss gyümölccsel. A levesnél új elkészítési móddal találkoztam, mellyel sokkal gazdagabb ízt tudtam elérni, így ha időm engedni fogja legközelebb is a könyvben leírtak alapján járok el. Kicsit hosszabb az eljárás hiszen a fokhagymafejeket sütőben kell előkészíteni a főzés előtt. Nekem nagyon tetszik ez az elkészítési mód, viszont nem mindig van idő 1 órán át sütni a hagymákat.
A zabkásával bevallom nem vagyok kibékülve, már a neve se szimpatikus, viszont a mellette található képtől megindult a pavlovi reflexem. :)
Kicsit csaltam, nem vettem zabpelyhet. Csokis müzlivel csináltam meg, kevesebb mézzel, hiszen a csokis müzli már alapból édes. Így is nagyon jó desszert volt, ezek után gondolom nem lehet rossz sima zabpehellyel sem. Szóval másnap mégis kipróbáltam úgy is, tettem hozzá még pár diódarabkát, mire még ízletesebb lett.



A könyv minden nagyobb könyvesboltban megvásárolható, fogyasztói ára: 5490.- Ft.

Szólj hozzá!

Címkék: ajánló könyv viktor segal

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr453317691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása