Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

Budai Gourmet - Első nap

2011.06.03. 18:21 nikicske

Nyitás után 1 órával érkeztem, a bejutás gyorsan ment, kártyára feltankolas is. Kaptam ajandékba boros poharat, amivel bent lehet kóstolgatni. Sokan már készen vannak a menükkel, de vannak akik csak most kezdték el és még várni kell 1-2 órát. Nem baj, van miből választani! Először körbementem mit merre találok, bár mindenhol térkép van, de én jobban szeretem magamnak feltérképezni a helyet.
Rengeteg borászat van kint, a kedvenceim a Polgár- és Vida Pincészet is! Helyben készül a kenyérlángos, a túróspogácsa, igaz, csak délutánra, de nézhetjük ahogy Tuskás Roland pékmester gyúrja a tésztát. Sőt beíratkozhatunk az Essencia főzőiskolába és eltanulhatjuk a fortéjokat.
A gyomrom elkorogota a delet, felkerestem hát először a Rosenstein éttermet, már olvastam pozitív kritikát a helyről, így most előkóstoltam egy mentás töltött paprikát (borjú).
Azt tudni kell, hogy az egész fesztivál ideje alatt eldobható műanyagból ehetünk, de azért nem az a fesztivál-fehér műanyag, hanem átlátszó. A Nobu és Costes étteremeknél sincs ez másképp! Ettől egy idő után el lehet vonatkoztatni, igazából nem sokat vesz az ételek értékéből, csak elsőre volt furcsa.
A tulajdonos segít eligazodni az ételek terén. Tálalás és az ízek is tökéletes, nagymama töltött paprikája jut eszembe róla. Kedvesen érdeklődik a tulajdonos, hogy ízlett-e az étel, elégedettek vagyunk e. Mindenki az volt körülöttem.


Könnyed kóstoló után a Dining Guide show felé vezet az utam, ahol szintén először jegyet veszek, sor nincs, könnyen megy a bejutás (még). Itt három cukrászda sorakozik egymás mellett: Pataki, Zazzi, Auguszt. Zazziból gyorsan magamhoz ragadom a Macaront, 6db-os kiszerelésben árulják, ez kötelező gyakorlat! Mellette az Auguszt, még nem jártam náluk, így leteszteltem egy kiskosarat, amiben 3 apró sütememény lapult: Jupiter, Menta terasz, Csilis mangó. Az első végülis egy sacher torta keserű csokoládéval, a második egy eperkrémes piskóta, menta habbal, a harmadik mangó hab, mely nagyon kellemes volt a 30 fokban, de a chilis csokoládé valahogy nem jött be. Ízlések és pofonok!

 

 


A Dining Guide területe alatt még találkozhatunk a Kooktaval, Tefalal, Miele és különböző más hasonló üzletekkel. Itt végülis hamar végezhetünk ha nem akarunk serpenyőket vásárolni.
Végezetül még benéztem a Baldaszti’s bisztró és delikátesz részre is. Delikátesz részen kostoló van sajtokból,mustárakból,sonkából és egy nagyon ízletes Mandarin olajat is sikerült megkóstolni. Azért még visszamegyek! A Bisztró részen kinéztem egy Rose kacsamell Raz El Hanout fűszerkeverékkel és hideg kapros tökfőzeléket. Nagyon kellemes volt a hideg főzelék, magam se tudnám jobban elkészíteni és a rose kacsamell is ízletes és omlós volt. Ajánlom!



Holnap a Bock Bisztró, Déryné, Costes és Chili&Vanilia dedikálás.

Képek még itt.

Szólj hozzá!

Címkék: fesztivál étterem desszert gasztrofeszt macaron

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr912954779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása