Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

Paleolit sütemények

2012.02.03. 17:14 nikicske

Nem rég jártam kozmetikusnál, ahol jött egy felkérés: sütnöm kéne paleolit kenyeret és süteményeket. Kicsit féltem igent mondani, mert egész eddig azt se tudtam, hogy mi az a paleolit. :)
Kerestem az interneten recepteket, az alapján nem tűnt vészesnek a dolog, majd jött a bevásárlós rész. Itt picit hezitáltam, hogy most hova is menjek, végül a Vásárcsarnok mellett lévő Ázsia Bt.-re tettem le a voksom. Itt a zabtejszínt leszámítva mindent megkaptam, mint utóbb kiderült, ráadásul igen jó árakon.

Jöhetett a munka nagyobbik része, elkészíteni az első paleolit kenyeremet, lenmaglisztből és mandulából. Sokat nem vártam a kenyértől, mikor kevertem össze a hozzávalókat láttam, hogy az állaga nem olyan, mint a hagyományos, ráadásul a lenmagliszttől fekete is. Keleszteni nem kellett, hiszen élesztő nem kellett hozzá, sütés közben se volt az a jó kenyér-illat a lakásban. Kicsit aggódni kezdtem - mi fog kisülni a sütőben?!  
Kisült! Vártam kicsit majd felvágtam megkóstoltuk és akkor egyből egymásra néztünk és tudtuk, hogy nekünk nem ez az ízvilágunk. Mi jobban szeretjük a hagyományos fehér vagy rozsos kenyereket.

 



A paleolit étrendben viszont nem csak lenmagos kenyér szerepel, hanem sok finom édesség is. Minden tájegységnek, országnak, sőt még a diétákban is van édesség, itt is van sok jó. Ilyen pl: a mákmuffin, mely tömény mákból és aszalt gyümölcsből áll össze egy kis darált mandula, tojás és sütőpor hozzáadásával. A pontos receptet itt találjátok. Én szilikon formákba sütöttem és nem kentem be olajjal mégis simán kipottyantak egyben a muffinok. Nagyon ízletes lett, arra figyeljünk, hogy aszalt gyümölcs kerüljön bele, különben a mák miatt nagyon száraz lesz. Én aszalt szilva darabokat adtam a tésztához és minden formába tettem egy egészet is.


A másik édesség, amit választottam az a kókuszmuffin volt. Nagyon érdekesnek tartottam, hogy reszelt alma is kell hozzá. Már készítettem kókusz muffint, de én nem adtam hozzá almát. Meglepően, de ez is jól jól sikerült, ellenben itt már voltak nehézségeim azzal hogy egyben jöjjenek ki a muffinok. Nem árt kicsit a szilikon formát beolajozni.
Ezek a desszertek nagyon jók, máskor is fogok sütni paleolit süteményeket!

Ti már próbáltátok? Mi a kedvenc paleolit süteményetek?

Szólj hozzá!

Címkék: gasztronómia gasztró desszert paleolit

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr24059601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása