Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

Kedvenc étteremek

2011.05.12. 06:39 nikicske

Előző postban írtam, hogy mikor “írói” válságban vagyok, akkor elmegyünk étterembe. Nálunk több kedvenc étterem is van, attól függően, hogy éppen mit kívánunk és milyen hangulatunk van.
Amikor háziás ízekre, nagymama húslevesére- vagy egy finom kárpáti borzacskára- (erről még írok később), egyetleg egy finom lángoló Gundel palacsintára vágyunk, akkor biztos, hogy a Pozsonyi Kisvendéglőbe megyünk. Itt van a kerületben, nyáron nagyon jó kiülni és kinn vacsorázni, amióta lezárták az utca nagykörúti végét, már a forgalom se nagy. Az árak is kedvezőek.
Ha a párom rábeszél egy nehéz steakre, akkor az érden található Branco Steak Houset keressük fel. A 4-5 oldalas étlapon különböző steak fogások nehezítik a választást. A pincérek kedvesek és segítőkészek, elmondják miért jó mediumra átsütve kérni a steaket. Ne ijedjünk meg és fogadjuk meg a tanácsukat, mert nem egy vérben tocsogó húst fogunk kapni, hanem egy kellemesen rózsaszín, omlós húst. Ami nekem nagyon szimpatikus, hogy míg várakozunk, addig se maradjunk ropogtatni való nélkül, tesznek minden asztalra földimogyorót. Innen nem mehetünk el anélkül, hogy ne kóstoltuk volna meg a marcipános fagyis palacsintájukat, isteni!!
Végül az én nagy nagy kedvencem, a Budai Gesztenyés Étterem és Kávézó. Itt még rosszat nem ettem, ittam. Kellemes hangulatú budai kisvendéglő, van kerthelyiség, pince és a belső rész. Ha Budakeszin járunk ez kihagyhatatlan, kötelező!
Levesek közül mindenképpen ajánlom a tárkonyos ragulevest (ami nem rég lekerült az étlapról, jajj). Főételek közül nekem nagyon ízletesnek bizonyult a Rose kacsamell narancsos szederrel és házi burgonyafánkkal, desszertek közül pedig a tradicionális somlói galuska, újragondolt dizájnal. Míg a fogásainkat várjuk, egy TV-n az ételekről készült fotók szítják tovább az étvágyat. :) Borkínálatukból a Rose kacsmell mellé én egy gyümölcsös vörösbort ajánlanék, pl. Vide Merlot 2008. Kellemes bor, itt kóstoltam először, majd másnap rendeltem belőle 6 palackal.
Régebben jártunk még a Szent Jupátban. Ez a hely a fatányéros hangulatával és házias ízeivel lopta be magát a szívünkbe. Kb 1 éve megszűntek a fatányérok és a mai kor dizájn tányérai uralkodtak el és az étlap is szegényebb lett. Változások után mi innen kikoptunk.

Nektek mik a kedvenc éttermeitek?

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr322897387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fh_laca 2011.05.12. 14:16:02

Kisvendéglőben: Móri borozó (Balzac-Pozsonyi sarok), igaz csak ebéd van. Nyitva tartás: hétköznap;
Olasz: Delelo (Forza Italia);
Elegáns: Trófea Újbuda;
Extrém: Római parti halsütödék;
Hangulatos: Náncsi néni;
Nonplusultra: Mágnás-kert;

csatoimi 2011.06.17. 21:30:35

Nekem eddig az Alabárdos tetszett a legjobban, hasonló kategóriában a Gundelben és a Bock Bisztróban jártam, na meg majdnem az összes budapesti ötcsillagos hotel éttermében. A Náncsi néni nekem kifejezetten gyengének tünt, a nyári kert a maga műanyag asztalaival és székeivel meg egyenesen visszataszitó. Következik a Costes, Onyx és a Nobu! :)

nikicske · http://pisztacia.blog.hu/ 2011.06.17. 22:26:29

@csatoimi: Hmm, kivancsian varom a Costest es persze a tobbit is. Alabardost tervbe veszem viszont.Viszont a Nancsi nenirol en is rosszakat hallottam.

csatoimi 2011.06.18. 06:18:11

@nikicske: A Náncsi néni az nagyon közepes, de kb Alabárdos áron! persze ég és föld a különbség a két hely között, ezt mindenre értem. Az Alabárdosban ettem életem első csirkepaprikását, pedig addig úgy tudtam, hogy az anyukámé a legjobb! :)

süti beállítások módosítása