Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

A vékony pizza nyomában

2012.01.06. 12:25 nikicske


Valahol régen egy újságban találtam egy egyszerű pizza receptet, kipróbáltam és nagyon jól sikerült. Mármint nyilván nem hasonlítható össze egy JÓ olasz pizzával, de tény ami tény, az akkori tudásomnak megfelelően egy remek pizzát hoztam össze! :)
Sajnos az a recept már azóta nincs meg, így Michel Rox: Tészta varázs című könyvét kaptam a kezeim közé, hogy pizza-tésztát készítsek.

Ti milyen pizzat szerettek: vékony vagy vastagtésztás? 

Én a vékony tésztásra esküszöm és a kevés feltétre.

Ezért tegnap úgy kezdtem el a pizza kísérletezést, hogy felkerestem a Trattoria Mamma étteremet.


Belépve egyből azok az olasz kisvárosi éttermek jutottak eszembe, ahol tavaly nyáron jártunk. A belvárosban egy csepp Olaszország bújik meg. A falakon csempéből kirakott olasz idézetek, a plafonon gerenda melyről jellegzetes lámpa lóg, ezzel is felidézve az olasz hangulatot.


Az étlap kínálata bőséges, a házi tésztáktól a pizzán át minden megtalálható és a sok olasz étel között magyar ízeket is találunk, mint pl a körözött vagy a paprikás csirke tojásos nokedlivel.
Az én választásom egy rustic pizzara esett. Pár asztallal előttem készült a pizzám, így végignézhettem, hogy mitől is lesz olyan vékony és hogy sül a kemencében. Pár perc múlva már a tányéron, majd az asztalon landolt, előttem. 

 


Vékony, a széle ropogós, éppen elég feltét, talán a rukkola picit sok lett, de ez esetben nem bánom. Mellé természetesen olasz ásványvíz, bár olasz bor is jó választás lett volna, de mivel ez egyben a reggelim is, így nem kezdem a napot borral.
Szinte magamban voltam mikor megérkeztem, csak 2 asztalnál ültek, egyiknél külföldiek. Kicsivel később érkezett egy olasz család és még több turista, csak a végére futott be egy magyar társaság is. Körbekémleltem mikor már megérkeztek az ételeik és ők is elégedetten kóstolták azokat.
Nézzük az árakat! Nyilván nem egy sarki pizzázóról beszélünk, meg a környék is megadja az árszínvonalat, hiszen a Bazilika és a Váci utca csak pár lépés, de elégedetten és jól lakottan távoztam. Szóval 2000-2500Ft egy pizza. Mindenesetre ajánlom a helyett az olasz pizza rajongóinak.

Közben az én pizzatésztám is készül, most éppen a várás folyamatát élem - míg kel a tészta. Van idő beszerezni a feltétet; olasz sonka, rukkola, parmezan, shallota hagyma.
Pár óra eltelte után..
Hozzávalók beszerezve! Nem volt egyszerű, mivel az első helyszínt felújítják (Lánchíd utcai Baldaszti’s), így mentem a Culinarisba - ahol meglett minden!
10 órát kelesztettem a tésztát, kb 5x-re nőtte magát ki. Jött a második lépés: pici olaj, pici só, pici cukor, pici liszt és pihenni hagytam még fél órát. Ez az idő bőven elég volt arra, hogy kétségbeessek min is sütöm ki az én kis vékonyka pizzáim!
Lássuk csak lássuk, legyen a csatos tortaforma alja! A fél óra letelte után kinyújtottam a tésztát amennyire csak tudtam és ráhelyeztem az ideiglenesen kinevezett pizzasütő lapomra, kézzel még meghúzogattam hiszen a tészta amúgy visszarúgja magát. Megkentem sűrített paradicsommal vékonyan, rá az olasz San Daniellet sonka. A koktél paradicsomot félbe vágtam és egy tálba helyeztem, hozzáadtam még: oregánot, olajat, felkarikázott shalotta hagymát, gombát. Ezeket is a pizzára helyeztem és frissen reszelt parmezánnal megszórtam. Betettem a szegény ember kemencéjébe (é.: 250°C-os sütőbe) és pár perc alatt készre sütöttem, mikor kivettem, rukkolával még megszórtam.



Nem éppen egy “megkívánom a pizzát és már kész is” recept, de nekünk ízlett. Nekem a megadott arányokból a cukor tűnt soknak, a legszélén -ahol nem volt feltét- kiérződött az édeskés íz, de ezt leszámítva rendben volt.
A szomszédaink is jól jártak mivel nekik is jutotta pizzaból. Pizza Pistachio. :D

A facebookon jött pár tipp, hogy hol vannak még jó pizzázók - felkeresem azokat is beszámolok róla.

Csatlakozz a Facebook-oldalhoz!

4 komment

Címkék: ajánló olasz étterem pizza

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr573523955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Battle9 2012.01.06. 19:17:35

olasz bor?? finom olasz pizza mellé is a jó az a hazai termelői bor :)

charliefirpo1 2012.01.08. 09:38:47

Roux
Nem ellentmondásos kicsit a "francia pizzarecept" egy jó olasz pizzához?
Nápoly környékén már biztos nyílna erre a bicska :D

nikicske · http://pisztacia.blog.hu/ 2012.01.09. 10:35:06

@charliefirpo1: Nem hiszem. A könyvben szereplő recept egy olasz séftől származik, Fabio Ciervó.

süti beállítások módosítása