Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

Borbemutató Vida Péterrel

2011.12.27. 12:12 nikicske


Sokat gondolkodtam ma miről is kéne írni, hiszen annyi minden történt így decemberben. Voltam egy nagyon jó borbemutatón, ahol találkozhattam személyesen Vida Péterrel, az év bortermelőjével. Számomra ez nagy boldogság volt, hiszen az ő borát kóstoltam először úgy mint egy bort, ami illik a vacsora menüjéhez. Utána hazasietve felkerestem a honlapját és azonnal rendeltem 6 palackkal; ettől a pillanattól mondhatom, hogy igazán szeretem a bort.
Eddig a VBK szintjén mozogva szentségtelenítettem meg a borokat. Ma már eszembe se jutna ilyet tenni egy borral, akkor sem, ha az nem egy díjnyertes bor. A bor magában adja ki azokat az ízeket és élményeket amire hivatott.


Nos decemberben kihirdették az Év Bortermelőjét, aki nem más mint maga Vida Péter. Grtaulálok! Én magam is rá szavaztam. Nem az első remek díjat kapja, sőt már külföldön is nyert.


Abban a szerencsés helyzetbe kerültem, hogy részt vehettem Vida Úr által tartott borbemutatón az In Vino Veritas borkereskedésben. Ezen délutánon hat bort kóstoltunk meg és legalább ennyi történetet tudtunk meg, a borok születésének folyamatáról, a bor szeretetéről és azt is megtudtuk, hogyan is kezdődött a Vida pincészet.
Ahogy Vida Péter fogalmazott: “ A Bor semmihez se hasonlítható isteni csoda, mely élővilág és az egész emberiség diadala.”
A borkóstoló végére eldöntöttem, hogy nekem le kell mennem Szekszárdra és meg kell néznem/ismernem a Vida birtokot.
A borkóstolón ezek a borok szerepeltek:
 

Rosé 2011

Öreg tőkék kadarkája 2008

Cabernet Franc 2008

Hidaspetre Kékfrankos 2007 -I. dűlőszekciós évjárat

Baranyavölgyi Cabernet Franc 2007

La Vida Merlot 2007 - I. dűlőszekciós évjárat



Köszönöm Vida Péternek, hogy kis betekintést adott a borairól, a borhoz való viszonyáról és azt is nagyon köszönöm, hogy megszerettem értékelni a bort.  Mikor kereshetem fel Szekszárdon?

Szólj hozzá!

Címkék: bor vida

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr643498618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása