Már 2007 óta főzők, lassan a hobbyból munka lett. Ma már csak a gasztronómia teszi ki a mindennapjaimat. Új és régi éttermeket keresek fel, főzők, piacra és gasztro rendezvényekre járok és persze tanulok, tanulok az interneten más bloggerektől, néha főzőiskolákban és néha éttermek séfjeitől.



Friss topikok

  • vagodeszka: A körítés remek, tényleg hangulatos, igényes a hely, de sajnos az étkek nem mindig stimmelnek. Vis... (2014.06.23. 10:25) Központban a Központ Bisztró
  • tundrazuzmo (törölt): @Fecooka: Igazad van, tényleg pazarlás. Mi is a kanalas módszert részesítjük előnyben, mert már tú... (2013.07.01. 23:27) Nespresso variációk
  • Csokonai Vitéz Műhely: Imádom a kajafesztiválokat. Sajt, BBQ, pite, seafood...egyszerűen imádom. Csak végigmegy az ember ... (2013.06.03. 09:24) Gourmet fesztivál legjobbjai - ezt ne hagyd ki!
  • szilvi1960: brokkoli nálunk minden mennyiségben jöhet (2013.05.30. 13:07) Brokkoli krémleves
  • nikicske: Köszönöm!:) (2013.05.17. 12:53) Blog Születésnap!

Címkék

SuosVide Supreme - vagy mi is a szuvidálás

2011.11.15. 22:08 nikicske

A szó francia eredetű, jelentése: vákuum alatt. Nem újdonság a sousvide, hiszen az éttermek chefjei régóta használják, megkönnyíti a munkájukat. Most a háziasszonyokra is gondoltak és praktikus méretben is elérhetővé vált, egy kenyérsütő gépnél nem sokkal nagyobb a készülék. A készülékben mindent vákuumban kell elkészíteni. Teljesen némán dolgozik.
Az ételek eredeti íze megmarad és szaftos lesz. Ami az első nap után szimpatikus lett, hogy tényleg kényelmes; hétfő este befűszereztem a libacombot, levákuumoztam, beállítottam a hőfokot, másnap délelőtt kivettem, beleraktam a forró serpenyőbe és épp csak megpirítottam a bőrös oldalát és kész. Rengeteg időt spóroltam meg, a végeredmény egy szaftos, omlós ízben gazdag libacomb lett. Időt spórolhatunk úgy is, hogy a hétvégi piacozás után a következő heti ételeket levákuumozzuk és belerakjuk a Sousvide Supreme készülékbe, majd elkészítjük. Mikor elkészült, jeges fürdőbe helyezzük és megvárjuk míg teljesen lehűlnek, majd mehetnek az ételek a hűtőbe. Hűtve még egy hétig elállnak. Ha eljött az idő csak kivesszük a csirkecombot, 50°C-ra állítjuk a készüléket és felmelegítjük vele egy rövid idő alatt, majd kérgesítjük a combot, hogy ropogós legyen, közben -míg melegszik az étel-, elkészíthetjük a köretet és kész. Szerintem roppant praktikus  elfoglalt háziasszonyoknak, meg merem kockáztatni, hogy egy ilyen készülékben még a főzni nem tudók is könnyen tudnak finom ételt készíteni.



A készülék hozzánk a libás héten került, így csak libát készítettem benne. A libamáj 13 perc alatt készült el, majd jeges fürdőben lehűtöttem és pár órára még a hűtőbe is beraktam, majd mikor kivettem és megkóstoltam meglepődve tapasztaltam, milyen omlós volt. Bevallom, magam sosem tudtam ennyire finoman elkészíteni. Párom kevésbé szereti a libát, kicsit féltem is, hogy fogja fogadni, hogy 3-4 napon át libázunk, de a készülékkel zökkenőmentesen ment minden. Annyira omlós, szaftos volt a libamell és comb is, mintha egy csirke lett volna.
Teljesen elégedett vagyok, talán csak az ára az ami elsőre ijesztőnek tűnik, viszont hosszú távra szól egy ilyen készülék és cserébe olyan ízeket tudunk otthon is előállítani, mint az éttermekben.

A szuvidálás neheze egyébként a megfelelő sütési idő eltalálása. Nincs biztos recept, nagyon sok múlik az alapanyagok milyenségén, próbálkozni kell és tapasztalatból építkezni. Sárközi Ákosnak, Borkonyha séfjének köszönöm a szuvidálós tippeket, így könnyebb volt. :)

Hamarosan közeledik a karácsony, remek ajándék lehet minden háziasszonynak.

Most lehetőség van kipróbálni milyen ízletes ételeket kaphattok, ha a SousVide Supreme készüléket használjátok. Részletek, itt.

Szólj hozzá!

Címkék: teszt műhely

A bejegyzés trackback címe:

https://pisztacia.blog.hu/api/trackback/id/tr193385983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása